Εννέα στις δέκα επιχειρήσεις δηλώνουν ότι οι πωλήσεις κατά τις θερινές εκπτώσεις του 2019 διαμορφώθηκαν στα ίδια ή σε χειρότερα επίπεδα συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, όπως προκύπτει από έρευνα που διενήργησε το Ινστιτούτο Μικρομεσαίων της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και α Επιχειρηματικότητας (ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ).

Οι επιχειρήσεις με υψηλότερο ετήσιο κύκλο εργασιών καθώς και εκείνες που απασχολούν προσωπικό, εμφανίζουν σε γενικές γραμμές καλύτερες επιδόσεις κατά την εκπτωτική περίοδο, γεγονός που...

επιβεβαιώνει την άνιση κατανομή των ωφελειών υπέρ των μεγαλύτερων μονάδων.

Όπως συνάγεται από τα αποτελέσματα της έρευνας, αναφέρει Η ανακοίνωση της ΕΣΕΕ, οι πωλήσεις κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων δεν ικανοποίησαν τις επιχειρήσεις. Ωστόσο, η σταδιακή βελτίωση του οικονομικού κλίματος συνέβαλε στην αποκλιμάκωση της πτωτικής τάσης.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μεταξύ 26 και 29 Αυγούστου 2019 και τα αποτελέσματα της βασίστηκαν στις απαντήσεις 250 επιχειρήσεων της χώρας .

Τα αποτελέσματα της έρευνας του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ

-Για τη μεγαλύτερη μερίδα των επιχειρήσεων (9 στις 10) οι πωλήσεις κατά τις θερινές εκπτώσεις διαμορφώθηκαν στα ίδια ή σε χειρότερα επίπεδα, συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο .

Εν τούτοις, πρέπει να σημειωθεί πως περίπου οι μισές εξ' αυτών (52%) δήλωσαν επιδείνωση, ποσοστό το οποίο είναι χαμηλότερο από το αντίστοιχο των θερινών εκπτώσεων του 2018 (60%) . Ως εκ τούτου, ενισχύθηκε το μερίδιο των επιχειρήσεων που δεν εμφάνισε μεταβολή στο τζίρο τους από 27% το 2018 σε 35% φέτος. Το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων που κατέγραψε πτώση των πωλήσεων ανήκει στον κλάδο ειδών ψυχαγωγίας και επιμορφωτικών ειδών.

-Οι επιχειρήσεις με υψηλότερο ετήσιο κύκλο εργασιών καθώς και εκείνες που απασχολούν προσωπικό, εμφανίζουν σε γενικές γραμμές καλύτερες επιδόσεις κατά την εκπτωτική περίοδο, γεγονός που επιβεβαιώνει την άνιση κατανομή των ωφελειών υπέρ των μεγαλύτερων μονάδων .

-Σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις (45%) υιοθέτησαν ποσοστό έκπτωσης από 21% έως 40%, ενώ το 37% αυτών επέλεξε ακόμη υψηλότερα ποσοστά. Σε επίπεδο επιμέρους κλάδων: 1 στις 2 επιχειρήσεις Ένδυσης/Υπόδησης προχώρησε σε γενναίες εκπτώσεις άνω του 40%, γεγονός ενδεικτικό των πιέσεων που έχουν ασκηθεί στο συγκεκριμένο κλάδο κατά την τελευταία περίοδο.

-Για 2 στις 3 επιχειρήσεις που εμφάνισαν αύξηση του τζίρου τους, η βελτίωση των πωλήσεών τους κυμάνθηκε σε έως και 10% . Αντίθετα, σχεδόν 7 στις 10 επιχειρήσεις από εκείνες που δήλωσαν επιδείνωση των πωλήσεών τους, κατέγραψαν ποσοστό πτώσης άνω του 10%.

- Για μία ακόμη φορά ο Ιούλιος αναδείχτηκε η καλύτερη περίοδος από άποψη αγοραστικής κίνησης σε σύγκριση με τον Αύγουστο .

-Περισσότερες από τις μισές συναλλαγές (55%) διεξήχθησαν φέτος μέσω χρήσης πλαστικού χρήματος (κάρτες), όταν το 2018 το αντίστοιχο ποσοστό κυμάνθηκε στο 48%.

-Τέλος, μόνο το 21% προχώρησε στην αγορά νέου εμπορεύματος ειδικά για την εκπτωτική περίοδο, εύρημα που επιβεβαιώνει την επιφυλακτικότητα του εμπορικού κόσμου για το χρόνο πλήρους αποκατάστασης της κανονικότητας της αγοράς.
enikonomia.gr